the first thing to know about us
For both institutional and product communication, Media Relations actions are very relevant. A good job of media communication is what that rigorously discloses the client's message, but also presents it as differentiating and indicated both for the medium in question and the profile of the contacted journalist, mediator of this relationship. We advise and define the relationship with the media, for more effective results respecting the communication objectives. We promote interviews, articles and reports, workshops and goodwill meetings. We elaborate contents, texts of support, dossiers and kits of press.
We work closely with our clients, streamlining digital strategies with periodic social performance reports. We work on the image and contents of the company or institution always adapting the message to the medium and the target audience. We create and manage communities, guide campaigns and events, streamline actions among users, implementing daily strategies, carrying out a permanent monitoring that allows us to be always on top of the event. We develop online conduct manuals for your brand and internal audiences.
We advise and support the creation of public affairs strategies, evaluating who the stakeholders are and monitoring the issues of interest among decision makers. Public affairs demand knowledge and information, to which is added the capacity for influence. With a dedicated and very experienced team, we prepare meetings and follow the decision processes, identifying initiatives from the first moment, with their opportunities and threats. In a growing multiplicity of actors, we invest in the construction and management of relationships on a wide range of subjects.
Come meet us
Contact Usthe agency´s soul grows from it's partners
Managing partner
Managing partner
no one knows us better than our clients
ADBD stands for competence, professionalism and clients interests defence.
Jaime Teixeira Mendes
President of Secção Sul da Ordem dos Médicos
I'm probably one of the first ADBD clients. I rely on it's team to support companies I've managed. Totally recommend!
Paulo Sousa Marques
General Manager Toys'R'Us Portugal and CEO Shark Tank Portugal
Dedication, professionalism and self-critic are elements that identify the ADBDCommunicare team. My best wishes to all.
Pedro Rocha
Marketing Manager, Viborel SA.
I recommend ADBD Communicare to all companies who need to improve their brand visibility! Excellent professionals, very dynamic and great knowledge of the media.
Pedro Oliveira
Clinical Manager, DHI Portugal
A ADBD tem sido um parceiro bastante importante na nossa estratégia de comunicação. Destaco a dedicação, o profissionalismo e a capacidade de dar rápidas respostas às nossas necessidades, criando projetos de comunicação de grande valor acrescentado.
Filipa Lilaia
Marketing Communication Manager da Unicâmbio
Nós projectámos e planeámos: inaceitável ficar aquém do que podemos ser. Em parceria com ABDB, nós projectámo-nos muito além do que imaginávamos poder vir a ser.
Nuno Gonçalves
Sócio-gerente Ecléctica Leilões
A ADBDCommunicare tem uma equipa extremamente dedicada, eficaz e sempre atenta às necessidades do cliente. São o parceiro perfeito!
Maria Carapinha
General Manager do Convento do Espinheiro
Na ADBD encontrámos uma equipa dedicada, experiente e atenta – o parceiro estratégico com quem podemos contar para dar resposta às nossas necessidades de comunicação.
Andreia Pinto
Gestora de Comunicação e Marketing, Cinema City
Em boa hora a nossa Associação optou por recorrer aos serviços da ADBD Communicare para concretizar a sua entrada no mundo das redes sociais a qual, graças ao profissionalismo e orientação para resultados da equipa da Agência, se processou em muito curto espaço de tempo e com total sucesso
João Carlos Ferreira de Lima
Diretor-Geral da AES
most recent updates
Os podcasts estão cada vez mais na moda. E porquê que as pessoas ouvem podcasts? A resposta é simples!
Portugal mudou a sua imagem nas plataformas digitais. Agora, o site do Governo é Portugal.gov.pt e a identidade visual da República Portuguesa também surge alterada nas redes sociais do Facebook, do Linkedin e no X, o antigo Twitter.
A IA alterou a forma como nos relacionamos e interagimos, oferecendo, ao nível da Comunicação, ferramentas e recursos que a aperfeiçoam.